Publiek aan zet bij Smart Mobility Challenge

smart mobility challenge_1De Smart Mobilty Challenge 2014 nadert zijn eindfase. Na een serie van voorrondes zijn nog vijf concepten in de strijd. Wie er met de eer en een opdracht van Euro 100.000,- gaat strijken wordt de komende dagen bepaald door een publieks- en prominentenjury.

De wedstrijd is onderdeel van het Utrechtse Smart Mobility project en wordt in het kader van het programma ‘Beter Benutten’, mede gefinancieerd door de Provincie Utrecht en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Innovatieve mobiliteitsdiensten
De Smart Mobilty Challenge 2014 is een initiatief van de Economic Board Utrecht en daagt appbouwers en ICT bedrijven uit om met behulp van het Smart Mobility Platform Utrecht nieuwe digitale mobiliteitsdiensten te ontwikkelen. Vijftien concepten konden de toets der kritiek doorstaan. De inzenders van de 10 beste concepten mochten vorige week hun idee voor een vakjury presenteren. Na zorgvuldige overweging heeft de vakjury, bestaande uit mobiliteits- en data-experts, vijf concepten genomineerd:

  • BLUEMAX – Social Charging – electric car users connected
  • Brentjens Geo-ICT – Roudle – Slim ontmoeten met minimale reistijd en kosten
  • Go About – Smart Parking – Slim parkeren zonder zoeken of wachten
  • KPN Consulting – Meet Around – Travel less Meet more
  • Prima Data – 030 Events – comfortabel, tijdig en stressvrij op weg

Een korte videoimpressie en beschrijving van de concepten is gepubliceerd op Webwereld.nl. Tot maandag 8 december 12.00u kunnen bezoekers van de site hun stem uitbrengen.

Get Connected!
De publieks- en prominentenjury bepalen welke twee concepten daadwerkelijk gerealiseerd gaan worden en welke twee bedrijven de ontwikkelbijdrage van 100.000,- mogen verdelen. Op 10 december worden tijdens de Get Connected bijeenkomst van de Economic Board Utrecht de winnaars bekend gemaakt.

Smart Mobility Platform
Het Smart Mobility Platform Utrecht is een digitaal platform waarop private en publieke informatie rondom mobiliteit op een eenvoudige manier wordt ontsloten zodat dienstverleners gemakkelijk kunnen beschikken over data. Met behulp van ontwikkelde diensten kunnen bedrijven en organisaties hun medewerkers, bezoekers en leveranciers beter informeren, verleiden en sturen, wat leidt tot een positief effect op de mobiliteit. Ook kunnen consumententoepassingen worden ontwikkeld.

Deel je mening

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.