Crowdfundingdoel foodhal het Lokaal bijna bereikt

In het hart van de regio Amersfoort, een unieke plek in De Nieuwe Stad: Het Lokaal, aandacht voor echt eten. Om dit waar te maken zoekt via Het Lokaal via crowdfunding steun van toekomstige consumenten en lokale ondernemers. Inmiddels is 75% van de benodigde 150,000 euro opgehaald. Met nog 45 dagen te gaan moet het gaan lukken om de regio Amersfoort een unieke foodproject van de grond te krijgen. Wil jij ook je naam (letterlijk) verbinden aan Het Lokaal? Ga naar www.crowdaboutnow.nl/hetlokaal en investeer!

De-Nieuw-Stad-Amersfoort

Foodhal het Lokaal; uniek in de regio

Pure smaken, lekkere en verse producten van het seizoen én uit de regio. Dat is Het Lokaal!  Twee loodsen van de voormalige lijm- en zeepfabriek in het Oliemolenkwartier, aan de Eem, staan straks bol van de streekproducten. Het Lokaal gebruikt voedsel om diverse maatschappelijke thema’s te verbinden, zoals gezondheid, lokale economie, educatie, werkgelegenheid en innovatie. Dit alles samen met lokale partijen.

De gezichten achter Het Lokaal

Het Lokaal is een initiatief van Cor Holtackers, Rinke van ’t Holt en Roeland Dooijweerd. Cor is zelfstandig ondernemer in voedselveiligheid. De laatste jaren is hij oa projectleider van Hoofdstad van de Smaak geweest en is hij coördinator van het Europese project URBACT (sustainable food in urban communities), waar Amersfoort samen met acht andere Europese steden werken aan een regionale voedselketen.

InitiatiefnemersFoodhalHetLokaal

Rinke heeft jarenlange ervaring in de detailhandel als manager en leidinggevende bij onder andere IKEA en V&D. De laatste jaren werkt hij bij Visma, een internationaal softwarebedrijf. Naast zijn werk heeft hij als zelfstandig ondernemer diverse foodconcepten  en evenementen opgezet, zoals de Smaak van Emiclaer en StreekChef

Roeland is financieel econoom bij Middenduin. Vincent Hilgers, oprichter van Middenduin, is mede-eigenaar van Het Lokaal. Roeland ondersteunt Het Lokaal – namens Middenduin – op het gebied van de financiën.

Logisch vervolg op Smaak van de Streek

Cor en Rinke zijn allebei actief betrokken bij de organisatie van de Smaak van de Streek, al vijf jaar de streekmarkt aan de Grote Koppel in Amersfoort. Die samenwerking, de trends op het gebied van voedsel én de terugkerende vraag van marktbezoekers of er geen dagelijkse markt mogelijk is leidde tot een logische vervolgstap: Het Lokaal.

“Onze ambitie is om zoveel mogelijk mensen gezonde en verse producten van dichtbij te laten consumeren. Niet alleen Thuis, maar ook in restaurants en kantines.” Diverse restaurants en ondernemingen hebben inmiddels hun interesse getoond in de producten en diensten van Het Lokaal.

Vershal, productie en beleving

Het Lokaal verdeelt zich in drie belangrijke elementen. De basis is de in- en verkoop van regionale producten, die vanuit de vershal verkocht worden aan consumenten en zakelijke klanten. De producten zijn niet alleen af te halen bij Het Lokaal, maar worden ook op bestelling bezorgd.

Kaas

Naast de vershal is ruimte voor producenten die in Het Lokaal de producten maken. Bezoekers krijgen zo een kijkje in het proces en kunnen zelf ook leren. Er komt zeker een bakker die de beste zuurdesembroden van de regio maakt. Daarnaast zijn er gesprekken met ondernemers en de gemeente voor een koffiebranderij en bierbrouwerij. Verser kan niet!

Als laatste de beleving, de horeca. Een plek om te genieten van bijvoorbeeld een goede kop koffie, vers gebakken brood met boerenkaas of een fris biertje. Vanaf je tafel kijk je in de bakkerij en de vershal. Er is altijd wat te zien, te horen, te ruiken en te proeven. Een beleving voor alle zintuigen. Naar wens? Dan kan er gelijk nog een portie mee naar huis!

Wordt mede-oprichter van Het Lokaal?

Om de benodigde investering te kunnen doen zoekt Het Lokaal – naast de bank – consumenten en bedrijven die ze willen steunen in de financiering. Dit doen ze door crowdfunding: leningen met een rendement van 25% over een looptijd van vijf jaar. Afhankelijk van het geïnvesteerde bedrag bieden ze korting op de aankopen in Het Lokaal en naamsvermelding op de deur of de glazen wand in Het Lokaal. Investeerders worden zo mede-oprichter van een geweldig initiatief, een verrijking voor de regio Amersfoort. Mooi toch?

Welke ondernemers willen hun naam (letterlijk) verbinden aan Het Lokaal? Ga naar www.crowdaboutnow.nl/hetlokaal en investeer!

Deel je mening

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.